Siapa Lagi Yang Masih Belum Berkahwin?

Semalam semasa saya sedang berada di tengah kesesakkan di PC Fair, Pulau Pinang. Saya menerima panggilan telefon daripada seorang pengguna myJodoh dari negeri Perak.

“Terima kasih En. Azrul, kalau tidak kerana myJodoh kami tak akan bertemu jodoh.”, katanya yang kedengaran agak samar.

“Bila akad nikah? Bila kenduri?” Saya melontarkan beberapa soalan sekaligus, kerana berada di dalam kesesakkan.

“Baru ajer akad nikah, kenduri mungkin bulan depan. Tapi tak per, nanti saya hantar kad.” Kata beliau.

Perbualan itu berlanjutan beberapa ketika.

Izdham dan isteri

Dua minggu yang lalu, sepasangan bakal pengantin datang melawat saya di sini dan menyampaikan kad jemputan perkahwinan mereka. Kami berjumpa untuk makan tengah hari di Restoren Subaidah. Pengantin lelaki dari Melaka dan pengantin perempuan dari Kedah. Kedua-duanya nampak “very ngam” .

Semenjak minggu lalu, saya telah menghadiri beberapa kenduri kahwin. Ada diantaranya adalah rakan-rakan dan saudara mara. Ada beberapa adalah pasangan myJodoh di sekitar kawasan utara.

Suraya Dan SuamiVery sibok … Selamat pengantin baru dan tahniah untuk semua. Mudah-mudahan semuanya berkekalan sehingga ke akhirat.

Dan .. mohon maaf kepada jemputan yang tidak sempat dihadiri di beberapa tempat lain di kawasan selatan semenajung .. (I’ll try to make it kenduri yang sebelah lelaki)

Yet today, saya menerima SMS daripada seorang pengguna myJodoh. Katanya, “dah setahun join myJodoh, tetapi masih tidak dapat jodoh.”

Yang membuatkan saya berasa, sedih.

Saya minta kerjasama daripada anda sekalian, sekiranya anda gagal menemui pasangan hidup, kenalan atau rakan melalui myJodoh dalam jangka masa setelah menyertai myJodoh … sila hubungi saya.

Sedikit analisa akan dilakukan dan mungkin saya dapat membantu anda ..

Wallahua’alam..